Lieblerr LTM-11200 |
Voldoen aan de Liebherr LTM 11200-9.1 – de meest krachtige zelfvarende mobiele kraan. Het maximale hefvermogen van 1200 ton, maximale boom – 100 meter ( met uitbreiding van 170 meter!). "Geesteskind" van het bedrijf "Liebherr" maakte een splash op de bauma 2007 en werd erkend door de Europese Vereniging van fabrikanten van zware vrachtwagens en mobiele kranen, de beste ontwikkeling 2007. Om te winnen van deze reus tot dusver heeft niemand. Natuurlijk, hij heeft rivalen die kan bogen op een hoger laadvermogen. Maar ze zijn, zoals ze zeggen, een totaal verschillend "gewicht categorie": zijn kranen of rupskranen met lattice boom. Dit betekent dat zij een "achilleshiel" – op de plaats van het werk kunnen ze vervoerd worden alleen in los, in tegenstelling tot mobiele LTM 11200-9.1. Giet het in de tank van 600 liter brandstof, en de acht-cilinder diesel motor vermogen van 680 PK "warmte", het breken van de kraan tot 75 km per uur! Een soort van bewegen, colossus, gebaseerd op een krachtige 9-assige chassis, inspireert anderen om in ontzag
Lieblerr LTM-11200 |
"Het geesteskind van de" German engineering, kraan LTM 11200-9.1 bevat de meest recente ontwerp-oplossingen. Wie zag hem aan het werk, bewonderde deze kraan past de "raket naar de lift in een baan". De honderd-meter telescoop, bestaande uit een primaire en zeven van de 16-meter telescoop secties, kunt u het optillen van lasten met een gewicht tot 100 ton tot een hoogte van 80 meter. Uitbreiding 8-sectie boom op de gewenste lengte en vast te pinnen op de klemmen in een vooraf bepaalde positie wordt automatisch uitgevoerd, met behulp van een bewezen quick-release telescopische systeem TELEMATIK. Bovendien, de kraan is voorzien van diverse rooster extensies zijn in lengtes van 24 tot en met 126 meter. Hun gebruik toelaat om het verhogen van de hefhoogte van 170 meter, waardoor de aanpassing van deze techniek om problemen op te lossen van uiteenlopende complexiteit. Als de arm niet wordt gebruikt, is het ook mogelijk om de kraan op een kortere 4-afdeling boom. In dit geval, de vier binnenste telescopische onderdelen worden gewoon verwijderd.
Zoals aangegeven door de fabrikant record het draagvermogen van de kraan, op 1200 ton, het is mogelijk met een minimum boom bereik van 2,5 meter. Zoals u weet, de meer naar voren de pijl, des te meer belasting. En inderdaad de stabiliteit van de kraan hangt af van de werkende lengte van de giek. In de basisconfiguratie hijs kraan van minder dan 400 ton vracht. Omgaan 1200 ton, moet u extra hardware, afzonderlijk verkocht. Tot op zekere hoogte, het record van de capaciteit wordt bereikt door het gebruik van Y-tuien van de telescopische giek op de vierde of achtste delen (d.w.z. het is gemonteerd op de mast 55 of 100 meter).
Lieblerr LTM-11200 |
9-assige chassis met een wielbasis van 18x8x18, schuur geïnstalleerd bandenmaat R25. Het heeft een 8-cilinder diesel motor met turbo (500 kW), en de kraan installatie – 6-cilinder turbo diesel motor (vermogen van 240 kW). Op het chassis van de kraan ontwikkeld door Liebherr bedrijf in de actieve sturende achteras, afhankelijk van de snelheid. Vertragen kraan verkeer op de weg – achterassen worden bestuurd, waardoor het mogelijk verlagen van de draaicirkel. De machine start voor het kiezen van de snelheid – actieve controle achteras zorgen voor een soepele stabiele beweging in een rechte lijn. Remschijven met een hoog remvermogen, ook bijdragen aan de verbetering van veiligheid en efficiëntie.
De veiligheid van de kraan is één van de belangrijkste momenten in zijn werk. Het wordt gegarandeerd door de instelling van de overbelasting apparaten Liccon, speciale ventielen, test-systeem, enz. En het werk van alle systemen van de kraan, het toegestane gewicht van de lading wordt gecontroleerd door een ingebouwde computer gemonteerd in de cabine.
Natuurlijk, als deze kraan zal verschijnen op drukke stad wegen, het verkeer wordt verlamd. Ze zijn niet ontworpen voor een aanzienlijke gewicht of de grootte van dit dreigende reus. Maar op ruime snelwegen van de gigantische machine kon bewegen. Natuurlijk, met de juiste ondersteuning, een verplicht tijdens het transport van dit soort technologie. De totale massa van de LTM 11200-9.1, d.w.z. het gewicht van het chassis samen met het ondersteunt, het draaiende platform en twee krukken, 108 ton. Het gewicht van de kraan in de transportstand (zonder lier) – 96 ton. Indien nodig, kan worden teruggebracht tot 74 ton, maar het zal moeten verwijderen van de ondersteuning. Als voor het contragewicht wegen 202 ton, de mast en de giek, zij worden vervoerd door een aparte vervoer.
Lieblerr LTM-11200 |
Record LTM 11200-9.1, die werd ' s werelds grootste mobiele kraan met de langste telescopische kraan werd ontwikkeld door Liebherr voor heel praktische doeleinden. Wereldwijd worden steeds meer populair zware kranen, ontworpen om te werken met vaste lasten op grote hoogte en de vluchten van de pijlen. Immers, om economische redenen, veel bouwers zoeken naar de nodige elementen om te worden gemonteerd op de aarde, en stel vervolgens de voltooide constructie naar de gewenste hoogte van het object.
Daarnaast is in de afgelopen jaren in West-Europa en Amerika steeds populairder ontvangen hernieuwbare energiebronnen zoals wind, zon en water. Zoals bedacht door de makers, LTM 11200-9.1 beter dan anderen voor de montage van windturbines van 1-2 mW. Hij kan tillen en plaats de blokken met een gewicht tot 100 ton tot een hoogte van 80 meter, als alternatief voor mobiele kranen met lattice boom en rupskranen van hetzelfde doel. Met inbegrip van zijn collega-kranen vervaardigd door Liebherr (LR 11200, capaciteit 1000 ton).
No comments:
Post a Comment