Sunday, February 28, 2016

Bagger 288

Bagger 288
In februari 2001, een schijnbaar gewone gebeurtenis, een beweging de graafmachine van een carrière naar een andere – heeft de krantenkoppen. En geen wonder, want hij is de hoofdpersoon – Bagger-288, gebouwd door de duitse Thyssen Krupp Fordertehnik in 1978, en is opgenomen in het Guinness book of records, is nog steeds de grootste graafmachine in de wereld en vandaag de dag nog steeds aan het werk op het niveau van de put, waar het krijgen van zijn manier.




Niet voor de record

 Kun je je voorstellen hoe je reed langs een gebouw met een hoogte van 35-verdiepingen tellend huis en bijna een kwart van een mijl?! En duitse ingenieurs, wanneer dat nodig is om een Bagger voor 22 kilometer van een carrière naar de andere, besloten af te zien van de traditionele regeling – transport giant stuk voor stuk. En natuurlijk, niet te krijgen in het Guinness book of world records, maar louter om pragmatische redenen. De demontage van grote machines en vervolgens gemonteerd op de nieuwe locatie veel meer inspanning en financiële kosten. De cursus was veel goedkoper en sneller. Ondanks het feit dat de snelheid van het "Bagger" is op slechts 1 kilometer per uur of 10 meter per minuut. Maar, in mijn mening, het is vrij brutaal voor een "colossus" een gewicht van 13,5 duizend ton, die beweegt op 12 crawlers. De breedte van elk is 3,8 meter, zodat de druk op de grond is ongeveer 1,7 kilogram per vierkante centimeter. En daarom is het "tempo" van "Bagger" is heel goed bestand tegen een normaal veld.


"Buggery" worden verschillende

Bagger 288
 Eigenlijk Bagger, vertaald uit het duits is "graafmachine". Ze zijn bekend, het zijn verschillende in – type, doel, gewicht, capaciteit van de emmer. Overbelasting graafmachines gebruikt voor de mijnbouw in het open van de lagen, bijvoorbeeld kolen. Maar als de graafmachine zich direct voort van mineralen, wordt het genoemd de mijnbouw. Alleen een auto met een conventionele emmer moet worden toegestaan om te lossen in de buurt of direct transport van de gewonnen materiaal wordt gemalen, zoals in de traditionele graafmachine van baby ' s tot reuzen hetzelfde: kenya airways – verhoogd – gedraaide pijl – gegoten. En het is nodig om een plek te hebben. Voor emmer-wiel graafmachine is dit geen probleem. Omdat de emmers zijn bevestigd op een continu draaiende rotor, op hun beurt, vinden het ras dat direct gegoten op de transportband loopt door de giek van de machine. Pijl, op zijn beurt, heel langzaam omhoog en omlaag om naar de gewenste laag geproduceerd door de ras. En van links naar rechts tijdens de productie direct. Het eerste transport – ras gaat naar de tweede, gelegen in de "staart" bucket wheel graafmachine – is het de afvoerband. Meestal in de winning van afvalstoffen rock is niet verwijderd, en gedumpt in de buurt van de groeve, die de graafmachine naar een andere auto – stapelaar. Extra opties "" hechten veel mechanisme van nog meer fantastische uitzicht: aan de rotary "beest" als het nodig is, kan trekhaak utility vervoerders, romp, transportbanden en andere hulpapparatuur. Kortom, de carrière wiel graafmachine – in eerste instantie indrukwekkend, maar Bagger-288 is in staat om te verrassen in haar toepassingsgebied, zelfs de meest ervaren professionals. De lengte van de "288-th" – 240 meter, hoogte 96, breedte – 46 meter. De rotor, die "Bagger" bezuinigingen kolen naad, heeft een diameter van acht huis – 21.6 meter. Echter, geïnstalleerd in de emmer relatief "bescheiden" volume van 6,6 kubieke meter, maar hij heeft 18 stuks. De dag dat de rotor van de "Bagger" scheppen 240 duizend kubieke meter steen. Het is genoeg om te vullen van de bak van het voetbalstadion tot een hoogte van 10-verdiepingen tellend gebouw. Maar nogmaals, dit alles is niet van het record, en om om hoge prestaties te bereiken mijn ontwikkeling en een maximale economische efficiëntie. Volgens de duitse specialisten, de toepassing van deze reuzen is gerechtvaardigd: in Duitsland zijn de drie grote steengroeven Gumb, Indeen en Garzweiler jaarlijks gewonnen ongeveer 100 miljoen ton bruinkool.

Giant is afhankelijk van de uitlaat ... 

Bagger 288
Ja, Ja, onze hoofdpersoon Bagger-288 constant gevoed worden met elektriciteit uit conventionele industriële netten, zoals een freesmachine. Hier gaat het alleen stroom verbruikt als een kleine stad. Nog steeds, na al het rijden op een machine en om te zorgen voor de bediening van alle mechanismen, gebruikt elektromotoren met een totaal vermogen van tientallen megawatt. Ze activeren en rupsen, en de rotor, en de andere eenheden van de "Bagger". De energie van de graafmachine is gebaseerd op lange kabel van de grote cross-sectie. In de achterzijde van de machine gemonteerd spoel met deze kabel, wordt de lengte van een kilometer. Dus langs de 22 kilometer lange marathon kabel graafmachine had om verbinding te maken met de verschillende delen van het industriële netwerk.

De strijd voertuig bemanning


Bagger 288
Men zou veronderstellen dat voor het beheren van dit land "dreadnought" en het duurt bijna schip, maar de bemanning Bagger-288 – als in de tank – slechts vier mensen. Twee opeenvolgende graafmachine, de exploitant van bandtransporteurs het leveren van kolen van de rotor naar de lading en het hoofd van het detachement, zegt in het russisch - shift Manager. Alle drie de ploegen, zodat het "monster" bijt in de grond rond de klok. Tijdens de werkzaamheden van de bemanning is heel zelfstandig en wordt niet onderbroken door de productie: dus ze hoeven niet te "nederdalen van de hemel" te zeggen, voor de lunch en andere dagelijkse behoeften, in een wolkenkrabber op de sporen geregeld salon met toilet, keuken en een grote aanvoer van water. Zo ver als de lichamelijke inspanning van het werk van de graafmachine "Bagger" als een computer game: het controleert de machine met behulp van een joystick – achtige rotor en de beweging van de enorme machine. We kunnen aannemen dat in termen van e-vulling colossus editie 1978 onderging upgraden, in ieder geval, de bemanning te helpen navigatie en surveillance, die, natuurlijk, zijn bijgewerkt. De graafmachine operator zit in een kleine stand gelegen in de buurt van de rotor direct op de reus "met de hand" is een "Bagger", waar hij een maximale zichtbaarheid. Zijn werk is veeleisend en vereist constante aandacht: u moet ervoor zorgen dat de emmers zijn optimaal gevuld zijn, de muren van de mijn instortte en waren plat, zodat de rotor is niet beschadigd door verontreinigingen, bijvoorbeeld, harde rotsen, die zijn gevonden in de lagen. Kortom, genoeg zorgen. Maar de wisselaar op dit moment dally was zijn plicht buigende machine, controleert de conditie en de prestaties van mechanismen, indien nodig, te corrigeren, te reinigen. Teamleider fungeert als de strateeg van de "strijd voor kolen", coördineert het werk van het hele team. En hij heeft gewoon soms naar beneden te gaan om te effenen "het monster" manier, wanneer de graafmachine wordt verplaatst van de ene carrière naar de andere fase. Maar deze gewone "pokatushki" is niets in vergelijking met de RAID, die viel op de graafmachine "Bagger" zeven jaar geleden.

No comments:

Post a Comment