Powertrans |
Transportbedrijf Golf Transport is actief in het vervoer van ertsen Australische mijnbouw centrum van Pilbara. Ze is in de afgelopen twee jaar succesvol opereert 16 productie Powertrans weg treinen op het gebied van Fortescue groep in de Pilbara, in het bijzonder bij het vervoer van lading over lange afstanden – van 4 tot en met 53 kilometer waar de traditionele mijnbouw vrachtwagens mogen niet worden gebruikt.
Powertrans road train verschillend zijn speciaal ontworpen voor zware vrachtwagens of tractoren en maximaal zes trailers, ten minste twee van die uitgerust zijn met dezelfde motoren en automatische transmissie. Dergelijke grote treinen het vervoer van meer dan 500 ton ijzererts per reis op de 52 kilometer goederenvervoer over de weg tussen de Fortescue Christmas Creek mine, Cloudbreak mijn en laad-terminal. Het grootste voertuig geschikt om te dragen tot 750 ton erts, bestaat uit twee trailers-tractoren, vier conventionele trailers, een volledig geladen ijzererts, en het hoofd van de trekker. De mensen en de machines werken in zware omstandigheden van de woestijn, waar de temperatuur hoger kan worden dan 50 graden Celsius.
Powertrans |
"Automatische transmissie is de enige manier om te zorgen voor een soepele krachtoverbrenging op de wielen is niet alleen de belangrijkste trekker, maar de trekker-opleggers, zegt MacFarlane, chief engineer bij Powertrans. Zij zijn de basis van onze ontwerp-oplossingen. De Allison automatische 6610 glad koppel en voorkomen zo veroorzaakt een ongelijke werking van de motor van het falen van andere transmissie-eenheden. Transmissie zorgt voor extra trekkracht nodig voor het vervoeren van zware lasten, veroorzaakt door het effect van de toegenomen koppel in de koppelomvormer. We streven ernaar om dit potentieel direct in de vrachtwagen, eerder dan gebruik te maken van de enorme dump trucks, traditionele ijzermijnen, maar is niet geschikt voor vervoer over lange afstanden".
Powertrans bedrijf begon met de productie van gemotoriseerde trailers voor de mijnbouw weg treinen in 1999, werden ze voor het eerst gebruikt op de Granieten Gold mine, gelegen in de woestijn van Centraal-Australië. Sindsdien heeft het bedrijf meer dan 100 gemotoriseerde trailers bij de plant in de Australische stad Brisbane. In eerste instantie als trekker treinen werden gebruikt Amerikaanse Mack of Kenworth truck ontworpen voor zware operatie en uitgerust met een 18-speed handmatige transmissie. Echter, in 2006, te verenigen met de power unit en een gemakkelijker onderhoud, het bedrijf Powertrans besloten om de ontwikkeling van een eigen trekker, uitgerust met gemotoriseerde aanhangwagens, 19-liter 760 pk turbo diesel motor Cummins QSK 19 met elektronische besturing. Eerste zware truck Powertrans T1250, opgericht in 2008, begon de exploitatie van de Alpine ertsen ontwikkeld door de groep Fortescue sinds het begin van 2009.
Powertrans |
"We hadden een vrachtwagen met een grote lading capaciteit van meer dan 300 ton, en als het bedrijf Mack zette de productie van zware vrachtwagen Big Foot, het enige dat we hadden om onze eigen trekker en uit te rusten met een bewezen aandrijving die wordt gebruikt in de gemotoriseerde aanhangwagens, zegt Scott MacFarlane. – Trein met automatische transmissie is gemonteerd op de belangrijkste truck, was veel beter gelede voertuigen met handmatige transmissie, omdat het zich ontwikkelt meer tractie, versnelt soepeler, en de assen en diffs in deze truck voelen kleinere laden."
Ontwikkeld door het succes van de Powertrans concept van de weg treinen trok de aandacht van potentiële klanten in de mijnbouw industrie over de hele wereld, met inbegrip van West-Afrika, Zuid-Amerika en Azië.
No comments:
Post a Comment