Het belangrijkste ding — mobiliteit
LeTourneau L–2350. |
Op de markt voorladers vandaag kunt u vinden welk model het meest geschikt is voor hun specifieke taken. Echter, produceren en verkopen van een hele reeks van deze machines van verschillende klassen kunnen veroorloven alleen zeer grote bedrijven, zoals Caterpillar Comatsu of. Andere bedrijven kiezen voor een meer smalle nichemarkt. Bijvoorbeeld, de duitse Atlas produceert slechts een kleine en compacte apparatuur, en het bedrijf Dart en LeTourneau zijn gespecialiseerd in zware, grote.
Onze held — "Les white" L-2350 is een grote heftruck maten en mogelijkheden. De reus heeft een emmer breedte van 7.3 m en is in staat op keer op te tillen 75 ton van de aarde op een hoogte van bijna 14 m!
Het monster en de andere reus-ical-techniek, die we al hebben verteld, is gemaakt, uiteraard, niet voor het Guinness Book of records. Ingenieurs "Le white" toegespitst op de eisen van de grootste mijnbouwbedrijven, waarvan de steengroeven worden gebruikt vrachtwagens van de toenemende omvang. Probeer om snel laadt het lichaam van een 400 tons "Terex"! U kunt dit doen op een caterpillar graafmachine, maar hij zal niet in staat zijn om te bewegen op en rond de bouwplaats met de behendigheid van de lader. "Les wit" is in staat om de snelheid van 9-15 km/h in vijf benaderingen (elke drie minuten voor het downloaden van het ras de grootste dump truck. Een auto met een lichaam op 320 ton, L-2350 vullen in vier fasen. Dit alles verbetert de prestaties van de productie en maakt een gigantische lader is zeer kosteneffectief. Trouwens, een rupsvoertuig van deze grootte en capaciteit zijn duurder voor de prijs, besteden meer brandstof. Was een van de eerste nieuwe "Le Torno" besteld mijnbouw bedrijf van West-Australië om te werken op de grootste pit mijnbouw ijzererts. De machine kwam in December 2007, in de wettelijke
Het uitzicht vanuit de cockpit
LeTourneau L–2350 |
Carrière ray, gelegen in Arizona, ASARCO, het bedrijf is actief in de exploitatie van koper erts door de open manier. Het gehalte aan koper in het is zo groot dat zelfs het water, dat is gegoten onverharde wegen, om de een of andere manier nagel van het dwarrelende stof, schakelt onmiddellijk veroorzaakt door de oxidatie van het koper zouten.
Staande op de bodem van een gigantische krater, die betrekking heeft op een oppervlakte van 200 km2, naar haar stapte een muur, langs langs de dump tape primers, kunt u zich voorstellen dat de schaal gedaan door mensen werk, vooral als je het vergelijkt met hoe het een eeuw geleden de eerste kuil van de shell is ontwikkeld met behulp van meestal pakt en schoppen. En vandaag aan de onderkant van de bodem trekt ' s werelds grootste wiellader. In één keer een L-2350 haar gigantische emmer oppakken van 45 m3 — bijna 75 ton erts. De grootte van de "Les wit" zal niet waarderen in foto ' s tot dan, tot je de persoon naast hem. Forse stalen tanden gelast op de onderste rand van de emmer, sparkle helderder dan zilver. En het monster wordt constant schoongemaakt, door zich te concentreren op de ertsen, en zonder te stoppen om te vullen van de emmer met rock, gefragmenteerd door de sloop. Voor hem was het een wachtrij van grote vrachtwagens te wachten op hun porties te nemen haar mee naar boven voor de verwerking. Voor het besturen van de truck die je vertrouwt alleen de meest ervaren operators met ervaring. Ze beroemde beheerd met zijn enorme "Le white", met behulp van slechts twee joysticks: de linker-commando ' s de bewegingen van de lader, en het recht manipulatie van de emmer. Het werk van deze professionals is te vergelijken met een virtuoze dans, met het verschil dat het licht hand op de joysticks nauwkeurige beweging en manipulatie van een multi-ton kolos.
Naast de driver ' s seat "Le Torno" een kleine opvouwbare stoel, dan kunt u alles zien wat ver onder. Zitten hier en voel de passagier megamachine. De gehele truck is bedekt met een dikke laag stof, maar de cabine is goed gesloten zodat het niet voor het verstoren van de operator om de L-2350 is nog viezer.
De tanden van de bak met power graven in de bodem helling. Het typen van de volle emmer, "Le Torno" liften en bijna staat op zijn achterste benen. Bij het bereiken van de wachtrij van de trucks, de exploitant geparkeerde de loader bucket over de dump truck en de eerste met een diepe ademhaling gegoten in het lichaam van een ander deel van de rots. Waar dit betekent dat een heuvel van dergelijke hoogte dat het als het ware gegoten als een golfbreker op de oceaan, we konden weerstaan aan de golven met een hoogte van bijna drie-verdiepingen tellend huis.
Tijdens de productie van kopererts in de groeve wordt vervoerd een enorme hoeveelheid stenen, grote vrachtwagens worden geladen, de één na de ander, zonder onderbreking. Onder deze omstandigheden, namelijk "Le white" L-2350 toont alle die in staat is om het aantonen van de wonderen van de productiviteit, en drie keer de vulling lichaam
Anatomie van een reus
LeTourneau L–2350 |
Zoals de meeste voorladers van middelzware en zware-klasse constructie van het frame op LeTourneau L-2350 gemaakt door gelede patroon met grote roterende cilinders die de druk bereikt 230 bar. Met hun hulp, de reus is manoeuvreren, draaien aan de voorkant van het frame ten opzichte van de achterzijde. Daarbij moet bedacht worden dat het operationeel gewicht van deze lader is 258 ton Is een van de grootste bewegende objecten in de wereld!
Shestnadtsatiletnij vier-takt V-vormige turbo diesel Detroit Diesel vennootschap (of Cummins) vermogen van 2300 HP in de maat zal niet toegeven aan de pick-up truck Ford F-350. De motoren zijn uitgerust met intercooler. Stel je eens voor de 65-liter motor! Dit is ongeveer 30 keer meer dan de standaard motor grootte van de auto! Het ontwikkelen van een snelheid van 9 km/h, loader L-2350 brandwonden 4000 liter brandstof per dag. Brandstof tank komt overeen met de eetlust — 4772 L. Maximum, onze held kan versnellen tot meer dan 15 km/h. kunt u zich Voorstellen dat de kinetische energie op dit gewicht?
Op de Amerikaanse zware vrachtwagens categorieën gevonden in het gebruik van diesel-elektrische aandrijving met electromotorically. Een dergelijke drive-systeem heeft een L-2350, het bestaat uit diesel motor, alternator en de rijmotoren op de wielen. Elk wiel van de truck zijn onafhankelijk en elektronisch gestuurde, geeft positieve tractie en verhoogt de weerstand tegen stress tijdens de operatie. Het bedrijf "Les Torno" heeft vier decennia van ervaring in het gebruik van electrotransmission. Een elektrisch aandrijfsysteem dat zorgt voor de wielen zorgt voor een langere levensduur van uw banden en geeft de bestuurder meer gelegenheid om zich te richten op de menigte.
Het feit dat de motor van de truck werkt met een constante snelheid, zorgt voor een verhoging van de levensduur en verbetert de efficiency van de brandstof.
Versnellingsbak rijden met een rechtstreekse aandrijving van de motor-generator. Dit maakt de hydraulische zijn altijd beschikbaar op het verzoek van de exploitant. Hydrauliek, zoals wordt benadrukt door de ontwikkelaars, hebben altijd voorrang op de andere systemen. In het hydraulische systeem van de lader, L-2350 maakt gebruik van zuiger pompen van de hoge druk Rexroth, met inbegrip van voor het opheffen van de bucket en aan te sturen. Het hijsen en bedienen van de emmer worden weergegeven op een enkele joystick. Hydraulische lift single-stage, dubbelwerkende.
Door het gebruik van een geforceerde smering systeem zorgt voor een volledige smering van de transmissie, waardoor de levensduur van de machine.
Vrachtwagens werken in een zeer stoffige omgeving, maar "Le white" van toepassing is zelf reinigen van lucht filtratie systeem KLENZ, die 5000 uur voordat u nodig hebt om het vervangen van het filterelement.
De lader wordt beheerd en gecontroleerd door geïntegreerde controle systeem (LINCS). Dit stelt de operator in staat om snel te verkrijgen van belangrijke informatie, zoals de technische staat van de eenheden en de mechanismen, de massa in de emmer, cyclustijden en bewaken van de hydraulische -, tractie -, motor toerental begrenzers via de main control module (MSM). Constant toerental van de motor biedt de volledige controle, ongeacht de snelheid van de machine.
Controller Area network (CAN) omvat 15 afstandsbediening modules, elk in de nabijheid van het gebied onder haar verantwoordelijkheid. Lincs beheert alle loader systemen, met inbegrip van hydraulische -, elektrische-en tractie motor. Alle systemen worden aangestuurd door Master System Manager (MSM) — de belangrijkste controle module in de cabine. MSM heeft meer dan 350 ingangen / uitgangen op de kritieke punten van de machine, haar geheugen heeft meer dan het maandelijkse bedrag van de gegevens.
Het hele leven in een carrière
LeTourneau L–2350 |
Natuurlijk, een dergelijke machines de L-2350, niet vrij in de plant transportbanden, het is gewoon economisch niet rendabel. Maar vermoedelijk op de fabriek van de firma LeTourneau in het centrum van Longview truck verzameld op de helling van een schip. Dan is getest ergens op het bedrijf van de test site in de buurt van de fabriek. Het is noodzakelijk om zorgvuldig te onderzoeken op alle componenten, units en systemen, voor het verzenden aan de klant van de auto waard 7,6 miljoen
USD. Verder, de lader is weer gedemonteerd in modules. Voor-matige tot de achterkant van het chassis worden geplaatst op een afzonderlijke trailers sleepnetten. En dit alles "Le Torno" in transit is niet minder dan acht voertuigen. En meer vrachtwagens nodig voor boom, emmer en elk wiel.
In het einde, de afzonderlijke onderdelen en componenten zijn samengebracht op een platform voorlader en ga rechtstreeks naar de site van de toekomst werkt. Aan het einde van zijn nuttig leven wanneer de lader LeTourneau L-2350 produceren de bron, laat het roest ergens in de buurt, omdat je eerst de metalen verwijderd en het erg duur. Dus, de hele levensduur van de machine zal worden gehouden in de loopbaan.
No comments:
Post a Comment