Enerpac OHTC |
De moderne technologie ontwikkelt zich sneller. Deze horloges ieder van ons bij de aankoop, zoals de meest moderne computer of smartphone detecteert dat zes maanden later is hij niet alleen de verouderde, en soms zelfs niet de ondersteuning van nieuwe toepassingen. Ook gebeurt met de technologie in de bouw, hoewel niet zo snel.
Nu, naar het schijnt, in 2009 de Chinese scheepswerf Shanghai Zhenhua Port Machinery Co Ltd het bouwen van de grootste drijvende kraan in de wereld, behaalde het leiderschap in dit verband voor vele jaren. Nee, echt, zijn er tal van projecten voor het gebruik van een kraan, kunnen tillen 4400 ton.
Echter, de implementatie van het road-project op het eiland la réunion in de Indische oceaan duurde het langer. Natuurlijk, in aanvulling op de netto-belasting nodig werden nieuwe technologieën van hijs-het verlagen van de belasting, hoge precisie positionering en stabiliteit. Dus de "broken record is niet veel, "slechts" 400 ton.
De complexiteit van de wegenbouw
Enerpac OHTC |
Een van de belangrijkste wegen op het eiland réunion in de Indische oceaan, ongeveer 700 km ten Oosten van Madagascar, loopt langs de kust. Aan de ene kant de oceaan, met een andere – bergen. De weg is zeker schilderachtig, maar het is de locatie en de oorzaak van het probleem – de snelweg periodiek overlappende aardverschuivingen en modderstromen en overstromingen en de golven. Gezien het feit dat deze "weg" verbindt het administratieve centrum van de haven, het belang van deze route is moeilijk te overschatten. In het zoeken naar een oplossing van het eiland autoriteiten een manier gevonden om het aanleggen van een weg niet op het strand en in de zee. De route lengte van 5,4 km is ruim voldoende voor het oprichten van een brug, die de oplossing van het probleem van het vervoer.
Echter, een dergelijke structuren moeten een kraan die lift en juist installeren van beton stuwkracht blokken van de brug op de bodem, een duidelijke positie van de steun en hulp met de installatie van het brugdek. En hier bleek dat geen van de bestaande hijs-mechanismen zijn niet in staat om te gaan met deze taak. Een kraan die voldoet aan alle eisen, werd toevertrouwd aan het nederlandse bedrijf Enerpac. Aan het begin van dit jaar, die wordt geproduceerd door Enerpac OHTC kraan ging op een schip aan zijn toekomst "werkplek" voor de laatste test, en dan het werken zelf.
Technologie-oplossing
Enerpac OHTC |
In tegenstelling tot de kraan DLV4400, het Chinese bedrijf, dat is gemaakt in een traditionele, STRELOVA prestaties, Enerpac kraan – brug. De lengte van de brug – 30 meter. Gezien de vorm van de blokken die worden geïnstalleerd, OHTC vier hefpunten, twee aan elke kant van de balk. Als hijswerktuigen, is besloten om het gebruik van de lier. Hun gebruik en zorgt voor een meer soepele optillen en neerlaten van het ondersteunt. Tik op acht betrokken lieren, het voorkomen van onnodige uitgaven voor reparaties en onderhoud. Vergeet niet dat werken in moeilijke omstandigheden, zoute zee lucht verbetert corrosie "load" en volgens deskundigen, zelfs met de smering van staaldraad touw te vervangen in twee jaar. Trommel capaciteit van lier is op 800 meter afstand, bij een dikte van 52 mm. touw Om tot een efficiënter gebruik van kronkelige vaten met LEBUS groefsteken.
Een ander kenmerk van de lieren geïnstalleerd op de kraan Enerpac OHTC, is om ze te installeren op een speciale roerende trolleys die zich bewegen op de rails op de verstevigde basis. Elke auto heeft vier wielen, waarvan twee in leiden. Verplaatsen van vrachtwagens hydraulische systeem is een gesloten lus en een planetaire reductor. Verminderen van de cyclus van het werk, de snelheid van de beweging van de truck zonder last kan worden verdubbeld. Computer modellering heeft aangetoond dat deze technologie zal zorgen voor een tweeledig voordeel van prestaties ten opzichte van de conventionele technologie.
Record
Met behulp van de meest geavanceerde technologie in het ontwerp en de vervaardiging van de kraan, bleek uniek hefmechanisme voor het verhogen van het bridge ondersteunt een gewicht van maximaal 4800 ton en zet ze op de zeebodem, en precies op de opgegeven locatie. Dit wordt weergegeven door de voorbereidende testen in de fabriek in Nederland. De tests werden uitgevoerd op de hoogte van 1100 ton, blokken, synchronisatie mechanismen en de nauwkeurigheid van de plaatsbepaling, die werden gemeten op de millimeter nauwkeurig. Na hun succes, kraan werd verzonden naar Polen om gemonteerd te worden op het schip en in het begin van het jaar, onder leiding van Madagaskar, maar eerder op het North Bay van het eiland réunion, waar zal worden gehouden van de laatste test. Volgens de resultaten van de laatste test in de omgeving van de kraan zal beginnen met de werkzaamheden voor de aanleg van een unieke weg voor de kustwateren
No comments:
Post a Comment